Pijn aan de onderkant van de voet

Pijn aan de onderkant van de voet kan verschillende oorzaken hebben. Met behulp van de modernste onderzoekstechnieken verhelpen wij uw klacht en zorgen wij ervoor dat u weer zorgeloos kunt bewegen.

Vaak voorkomende klachten aan de onderkant van de voet

Capsulitis is een gewrichtsontsteking in de voorvoet.

Bij een platvoet of doorgezakte voet (pes planus) is de voetboog dusdanig doorgezakt dat deze gedeeltelijk of geheel op de grond rust.

Eelt is een beschermingsmechanisme van de huid als reactie op wrijving of druk.

Bij fasciitis plantaris (peesplaatontsteking) is het probleem dat de pees die aanhecht aan het hielbeen (calcaneus) geïrriteerd raakt door te grote trekkrachten.

Bij hielspoor is er sprake van een verkalking aan de aanhechting van het hielbeen.

Een holvoet is te allen tijde te herkennen aan de voetboog en de hoge wreef.

Bij een likdoorn is er sprake van overmatige druk of wrijving op een bepaalde plek.

Een subunguale clavus is een likdoorn onder de nagelplaat.

Morbus Ledderhose is een erfelijke aandoening waarbij verhardingen in het bindweefsel onder de voet optreden.

Morbus Köhler 1 is een aandoening waarbij een botje aan de binnenkant van de voet, het os naviculare, een verminderde bloedtoevoer heeft of heeft gehad.

De precieze oorzaak is nog onbekend maar gedacht wordt dat een slechte doorbloeding door een groeistoornis een mogelijke oorzaak is. Hierdoor kan er botversterf optreden.

pijn aan de onderkant van de voet